Monuments, statesmen, families, subjects

Records found: 12  
Your query: Author Sysno/Doc.kind = "^kcz_un_auth 0026182 250q^"
  1. Otherisometrická projekce
    DescriptonDeskriptivně geometrická metoda perspektivního zobrazování, kde se obraz promítá na rovinu připojenou ke třem průmětnám pravoúhlého průmětu.
  2. DescriptonDruh malířské perspektivy, založený na zrakové zkušenosti z prostorového působení barev teplých, které vystupují do popředí a barev studených, jež ustupují do pozadí. Toho poznatku využila zejména nizozemská krajinomalba 16. st., usilující o iluzi prostorové hloubky použitím teplých hnědavých tónů v prvním plánu, chladnějších zelených ve středním plánu a převážně studených modrých tónů v pozadí.
  3. DescriptonTyp perspektivy vystihující, že směrem do pozadí (dálky) se předměty zmenšují a rovnoběžky sbíhají. Cestou optické zkušenosti k tomu dospěla antika, prostřednictvím pompejské malby.
  4. DescriptonDruh lineární perspektivy propracovali ruku v ruce s vědci teprve renesanční italští umělci a někteří severští tvůrci (F. Brunelleschi, Masaccio, P. Uccello, P. della Francesca a Leonardo, který poznal zásady barevné a vzdušné perspektivy, v Zaalpí pak zvláště A. Dürer).
  5. DescriptonStarší druh malířské perspektivy, která vyjadřovala v raném středověku prostorové vztahy tak, že předměty stojící ve skutečnosti za sebou, kladla v obraze nad sebe.
  6. Othervojenská perspektiva
    DescriptonJedná se o axonometrické zobrazení, při kterém jsou délky nanášeny v témže měřítku a dávají přibližný dojem nadhledu, proto byla hojně užívána v pevnostním stavitelství.
  7. DescriptonV podstatě centrální projekce, znázorňuje předměty kresbou v průmětu na svislou rovinu (plochu zvanou průmětna s vodorovnou osou pohledu. Všechny rovnoběžky se setkávají v úběžném bodu. Centrální projekce je součástí deskriptivní geometrie.
  8. DescriptonVyužívá zásad konstrukce lineární perspektivy a zaměřuje se k dalším výtcarným problémům.
  9. Otherinverzní perspektiva
    DescriptonStarší druh malířské perspektivy, využívaný např. v byzantském malířství, v níž se předměty směrem do pozadí zvětšují a dopředu zmenšují.
  10. DescriptonDruh malířské perspektivy, založený na zobrazení v nahledu, uplatňující rozmístění předmětů na ploše.

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.