Monuments, statesmen, families, subjects

Records found: 93  
Your query: Author Sysno/Doc.kind = "^kcz_un_auth 0017150 250q^"
  1. Otherabsolutní malba, geometrické umění, ideoplastické umění, schematické umění, nefigurativní umění
    DescriptonUmění nezobrazující, nefigurativní, nepředmětné. Tvorba vyjadřující ideje, představy i city umělcova nitra.
  2. Otheraquarell
    DescriptonMalba vodovými barvami, jejichž pojidlem je arabská guma a rozpouštědlem voda. Je to stará, ale i dnes velmi rozšířená technika. Její krása spočívá v průzračnosti barevných odstínů. Maluje se zpravidla vlasovými štětci, nejčastěji na bílém papíře, na němž jsou průsvitné lazurní barvy akvarelu nejpůsobivější.
  3. Othersecco
    DescriptonNástěnná malba hlinitými barvami na suchou, hladce připravenou vápennou omítku. Vhodná pro chráněné interiéry, užívaná od starověku a zejména ve středověku (srovnej s freskou, al fresco, freskovou technikou).
  4. DescriptonOznačení pro přímý způsob malby v jediném záběru, bez podmaleb a postupného překrývání barevných vrstev, zobecnělý od impresionismu.
  5. DescriptonDruh pomalu tvrdnoucí sádry, příměsy k malířskému šepsu, užívané zejména pro podklady malby na dřevě.
  6. DescriptonStyl imaginativní malby, založený na zásadě asociací a evokací (J. Štýrským a malířkou Toyen po r. 1925). Byl výtvarnou paralelou literárního poetismu a značí krátkou místní etapu v meziválečném vývoji.
  7. Othermalba asfaltem
    DescriptonOlejomalba s použitím hnědé lazurové barvy s asfaltem (lat.bitumen), živicí přírodního původu. Byla oblíbená po nějakou dobu ve 2. pol. 19. st. pro teplou svítivost, kterou dodávala malbě, ale brzy zas opuštěna pro svou nestálost, praskání a tmavnutí.
  8. DescriptonVedle lineární kompozice důležitý prostředek formy. Výstavba obrazu založená na vztazích barevných tónů.
  9. DescriptonDruh malířské perspektivy, založený na zrakové zkušenosti z prostorového působení barev teplých, které vystupují do popředí a barev studených, jež ustupují do pozadí. Toho poznatku využila zejména nizozemská krajinomalba 16. st., usilující o iluzi prostorové hloubky použitím teplých hnědavých tónů v prvním plánu, chladnějších zelených ve středním plánu a převážně studených modrých tónů v pozadí.
  10. DescriptonVýraz malířské ateliérové hantýrky pro způsob malby stromoví, odlišný u jednotlivých umělců i v jednotlivých obdobích.

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.