Pamiatky, štátnici, rody, kľúčové slová
Popis Vykládání nábytku, podlah nebo celých obrazů většinou různobarevnými dřevy do dřeva, ale také (hlavně v baroku) slonovinou, perletí, želvovinou, kovem. Iné umění laku Popis Východoasijská výzdobná technika, pěstovaná především v Číně od 2. st. př. n. l. a v Japonsku od 10. st.. Povlékání drobných předmětů ze dřeva, hlíny, kovu (v Japonsku také z papírové hmoty) barevnými lakovými vrstvami, značně odolnými vůči vodě i ohni. Černající nebo různě zbarvený lak z pryskyřice škumpy fermežové (Rhus vernicifera) byl nanášen v mnoha vrstvách na předmět (popřípadě na látkový podklad), několikrát broušen a leštěn a většinou doplňován další výzdobou rytím, řezáním, (v Číně od 13. st., technika guri značí vyřezávání geometrických ornamentů do různobarevných lakových vrstev) nebo reliéfním vrstvením, inkrustací (ping-tuo, kovovými částicemi), ale především malbou a sypáním zlatým či stříbrným prachem. Kombinací řezu a malby byl tzv. lak koromandelský. Z hlavních dvou typů laku byl černý (japonský tsuikoku) užíván zvláště k malbě a inkrustaci a červený (ti-hong, pekingský lak, japonský tsuišu) k vyřezávání. Popis Výzdoba předmětu vykládáním mramoru do mramoru. Iné niello Popis Výzdobná technika docílená zaplněním dekoru, vyhloubeného rytím nebo vyleptáním, směsí mědi, stříbra, olova a síry a po vypálení přebroušeného do hladké plochy. Popis Technika inkrustace barevným štukem nebo umělým mramorem. Iné tauzování, taušování Popis Dvoubarevná plošná technika vykládání kovu kovem jiné barvy (železo, bronz, zlacený bronz, měď, zlato, stříbro). Do rýhy v povrchu předmětu se vtepá drátek nebo plochý zlomek kovu.