Pamiatky, štátnici, rody, kľúčové slová

Nájdených záznamov: 93  
Váš dotaz: Autor-kód záznamu + druh.dok = "^kcz_un_auth 0017150 250q^"
  1. Inéabsolutní malba, geometrické umění, ideoplastické umění, schematické umění, nefigurativní umění
    PopisUmění nezobrazující, nefigurativní, nepředmětné. Tvorba vyjadřující ideje, představy i city umělcova nitra.
  2. Inéaquarell
    PopisMalba vodovými barvami, jejichž pojidlem je arabská guma a rozpouštědlem voda. Je to stará, ale i dnes velmi rozšířená technika. Její krása spočívá v průzračnosti barevných odstínů. Maluje se zpravidla vlasovými štětci, nejčastěji na bílém papíře, na němž jsou průsvitné lazurní barvy akvarelu nejpůsobivější.
  3. Inésecco
    PopisNástěnná malba hlinitými barvami na suchou, hladce připravenou vápennou omítku. Vhodná pro chráněné interiéry, užívaná od starověku a zejména ve středověku (srovnej s freskou, al fresco, freskovou technikou).
  4. PopisOznačení pro přímý způsob malby v jediném záběru, bez podmaleb a postupného překrývání barevných vrstev, zobecnělý od impresionismu.
  5. PopisDruh pomalu tvrdnoucí sádry, příměsy k malířskému šepsu, užívané zejména pro podklady malby na dřevě.
  6. PopisStyl imaginativní malby, založený na zásadě asociací a evokací (J. Štýrským a malířkou Toyen po r. 1925). Byl výtvarnou paralelou literárního poetismu a značí krátkou místní etapu v meziválečném vývoji.
  7. Inémalba asfaltem
    PopisOlejomalba s použitím hnědé lazurové barvy s asfaltem (lat.bitumen), živicí přírodního původu. Byla oblíbená po nějakou dobu ve 2. pol. 19. st. pro teplou svítivost, kterou dodávala malbě, ale brzy zas opuštěna pro svou nestálost, praskání a tmavnutí.
  8. PopisVedle lineární kompozice důležitý prostředek formy. Výstavba obrazu založená na vztazích barevných tónů.
  9. PopisDruh malířské perspektivy, založený na zrakové zkušenosti z prostorového působení barev teplých, které vystupují do popředí a barev studených, jež ustupují do pozadí. Toho poznatku využila zejména nizozemská krajinomalba 16. st., usilující o iluzi prostorové hloubky použitím teplých hnědavých tónů v prvním plánu, chladnějších zelených ve středním plánu a převážně studených modrých tónů v pozadí.
  10. PopisVýraz malířské ateliérové hantýrky pro způsob malby stromoví, odlišný u jednotlivých umělců i v jednotlivých obdobích.

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.