Pamiatky, štátnici, rody, kľúčové slová
Typ pamiatky zámek Stav stojící památka Obec Broumov - čp. 1 Okres Tachov Kraj Plzeňský kraj Štát Česká republika Okres Kutná Hora Kraj Středočeský kraj Štát Česká republika Typ pamiatky zámek Stav stojící památka Obec Jirkov - Zámek 1 Okres Chomutov Kraj Ústecký kraj Štát Česká republika Pamiatka Český Krumlov, areál zámku Typ pamiatky objekt Stav stojící památka Obec Český Krumlov - Zámek 178 Okres Český Krumlov Kraj Jihočeský kraj Štát Česká republika Okres Havlíčkův Brod Kraj kraj Vysočina Štát Česká republika žádost o pomoc
Typ pamiatky feudální sídlo Stav stojící památka Miestna časť Habrovice (Ústí nad Labem - čp. 1) Okres Aussig an der Elbe Kraj Ústecký kraj Štát Česká republika Iné Juno Popis Řecká bohyně, v řeckém bájesloví manželka Diova, ochránkyně manželství a rodiny, matka Area a Héfaista. Bývá zobrazována s atributem páva. Typ pamiatky hrádek Stav nepatrné zbytky Obec Horní Jiřetín Okres Most Kraj Ústecký kraj Štát Česká republika Iné scénické umění, scénografie, jevištní výtvarník, kostýmní návrhář Popis Uvedení hry na scénu, z hlediska výtvarné tvorby divadelní výprava spíše než výzdoba (ve 20. st. předmět zvláštního oboru - jevištního výtvarnictví); zahrnuje zejména kulisy, scénické dekorace, rekvizity, kostým, masku, způsob a barvu osvětlení.
Inscenace je součástí scénografie, jež se od antiky vyvíjí ve vzájemných souvislostech s dobovou architekturou divadla (především vztah jeviště a divadla), s tendencemi divadelního umění i výtvarného dění (slohu) a zasahuje do příbuzných oblastí. Tak se od středověku uplatňuje v přípravě náboženských her i světských slavností, od renesance alegorických průvodů s vozy nebo vjezdů panovníků do měst s triumfálními branami a živými obrazy, ohňostrojů, vodních přístrojů, masek a konečně katafalků pro smuteční obřady (viz. castrum Doloros). Na návrzích se podíleli přední malíři a architekti, často z dvorského okruhu.
Dnes se scénografie rozčleňuje hlavně na divadelní, filmovou a televizní; zasahuje do inscenací příležitostných slavností, sportovních her apod.
Avantgardní jevištní výtvarnictví vychází z úsilí o sjednocení divadelního prostoru na různém technickém základu a v tvorbě scény se odklání od kulis ve prospěch náznaků a barevně-světelné hybné formy.