Number of the records: 1  

On : 27. dubna 1950

  1. On27. dubna 1950
    ...Břevnovský klášter byl zabrán policií (státem) a dva a půl tisíce mnichů a kněží bylo internováno.
    Dne
    1. září 1897
    ...
    V Praze byly založeny Elektrické podniky královského hlavního města Praha.
    Viz též
    18. července 1891 - V Praze poprvé vyjela elektrická tramvaj (řidič - Alois Fiala, konduktér - Josef Jedlička).
    Viz též
    roku 1896 - V Praze, v dnešní ul. Švábky, byla otevřena vozovna tramvají Libeň.
    Viz též
    roku 1897 - Na východním konci Korunní ul. na Vinohradech byla otevřena vozovna tramvají Královské Vinohrady.
    Viz též
    18. září 1897 - Společnost Elektrické podniky královského hlavního města Prahy zahájila provoz elektrické tramvaje mezi Prahou a Královskými Vinohrady.
    Viz též
    v prosinci 1897 - Elektrické podniky královského hlavního města Praha odkoupily Městské elektrické dráhy Královských Vinohrad.
    Viz též
    1. července 1898 - Pražské Elektrické podniky odkoupily od Eduarda Otleta jeho koněspřežnou tramvaj.
    Viz též
    leden 1899 - V Praze byla vydána první tramvajenka.
    Viz též
    31. května 1899

    Dne

      1. září 1897

    ...

      V Praze byly založeny Elektrické podniky královského hlavního města Praha.

    Viz též

      18. července 1891

    %continue

      - V Praze poprvé vyjela elektrická tramvaj (řidič - Alois Fiala, konduktér - Josef Jedlička).

    Viz též

      roku 1896

    %continue

      - V Praze, v dnešní ul. Švábky, byla otevřena vozovna tramvají Libeň.

    Dne

      1. září 1897

    ...

      V Praze byly založeny Elektrické podniky královského hlavního města Praha.

    Viz též

      18. července 1891

    %continue

      - V Praze poprvé vyjela elektrická tramvaj (řidič - Alois Fiala, konduktér - Josef Jedlička).

    Viz též

      roku 1896

    %continue

      - V Praze, v dnešní ul. Švábky, byla otevřena vozovna tramvají Libeň.

    Viz též

      roku 1897

    %continue

      - Na východním konci Korunní ul. na Vinohradech byla otevřena vozovna tramvají Královské Vinohrady.

    Viz též

      18. září 1897

    %continue

      - Společnost Elektrické podniky královského hlavního města Prahy zahájila provoz elektrické tramvaje mezi Prahou a Královskými Vinohrady.

    Viz též

      v prosinci 1897

    %continue

      - Elektrické podniky královského hlavního města Praha odkoupily Městské elektrické dráhy Královských Vinohrad.

    Viz též

      1. července 1898

    %continue

      - Pražské Elektrické podniky odkoupily od Eduarda Otleta jeho koněspřežnou tramvaj.

    Viz též

      leden 1899

    %continue

      - V Praze byla vydána první tramvajenka.

    Viz též

      31. května 1899

    %continue

      - V Královské oboře v Holešovicích zahájila provoz nejmenší pražská tramvajová vozovna.

    Viz též

      roku 1900

    %continue

      - Doložena první Dopravní kancelář (dispečink pražské MHD) se sídlem na Josefském náměstí (dnes náměstí Republiky).

    Viz též

      19. ledna 1900

    %continue

      - V Praze na Karlově zahájila provoz měnírna, první zařízení svého druhu na dodávku proudu pro tramvaje.

    Viz též

      21. července 1900

    %continue

      - Pražské Elektrické podniky převzaly Elektrické dráhy Smíchov - Košíře.
    Dne
    1. září 1897
    ...
    V Praze byly založeny Elektrické podniky královského hlavního města Praha.
    Viz též
    18. července 1891 - V Praze poprvé vyjela elektrická tramvaj (řidič - Alois Fiala, konduktér - Josef Jedlička).
    Viz též
    roku 1896 - V Praze, v dnešní ul. Švábky, byla otevřena vozovna tramvají Libeň.
    Viz též
    roku 1897 - Na východním konci Korunní ul. na Vinohradech byla otevřena vozovna tramvají Královské Vinohrady.
    Viz též
    18. září 1897 - Společnost Elektrické podniky královského hlavního města Prahy zahájila provoz elektrické tramvaje mezi Prahou a Královskými Vinohrady.
    Viz též
    v prosinci 1897 - Elektrické podniky královského hlavního města Praha odkoupily Městské elektrické dráhy Královských Vinohrad.
    Viz též
    1. července 1898 - Pražské Elektrické podniky odkoupily od Eduarda Otleta jeho koněspřežnou tramvaj.
    Viz též
    leden 1899 - V Praze byla vydána první tramvajenka.
    Viz též
    31. května 1899 - V Královské oboře v Holešovicích zahájila provoz nejmenší pražská tramvajová vozovna.
    Viz též
    roku 1900 - Doložena první Dopravní kancelář (dispečink pražské MHD) se sídlem na Josefském náměstí (dnes náměstí Republiky).
    Viz též
    19. ledna 1900 - V Praze na Karlově zahájila provoz měnírna, první zařízení svého druhu na dodávku proudu pro tramvaje.
    Viz též
    21. července 1900 - Pražské Elektrické podniky převzaly Elektrické dráhy Smíchov - Košíře.
    Viz též
    19. listopadu 1900 - Z nově postavené vozovny Karlín vyjely první tramvaje.
    Viz též
    22. prosince 1900 - Na Malostranském náměstí byl otevřen nový úsek tramvajové trati.
    Viz též
    1. září 1901 - V Praze na Josefském náměstí a na konečné tramvají v Královské oboře byly nainstalovány první dva automaty na jízdenky.
    Viz též
    28. září 1905 - Elektrické tramvaje nahradily provoz koňky přes Karlův most v Praze.
    Viz též
    9. června 1907 - V Praze na Letné byla poprvé použita provizorní tramvajová smyčka, která sloužila k otáčení tramvají v průběhu V. sokolského sletu.
    Viz též
    5. srpna 1907 - Pražské Elektrické podniky převzaly společnost Elektrická dráha Praha-Libeň-Vysočany.

    Dne

      1. září 1897

    ...

      V Praze byly založeny Elektrické podniky královského hlavního města Praha.

    Viz též

      18. července 1891

    %continue

      - V Praze poprvé vyjela elektrická tramvaj (řidič - Alois Fiala, konduktér - Josef Jedlička).

    Viz též

      roku 1896

    %continue

      - V Praze, v dnešní ul. Švábky, byla otevřena vozovna tramvají Libeň.

    Viz též

      roku 1897

    %continue

      - Na východním konci Korunní ul. na Vinohradech byla otevřena vozovna tramvají Královské Vinohrady.

    Viz též

      18. září 1897

    %continue

      - Společnost Elektrické podniky královského hlavního města Prahy zahájila provoz elektrické tramvaje mezi Prahou a Královskými Vinohrady.

    Viz též

      v prosinci 1897

    %continue

      - Elektrické podniky královského hlavního města Praha odkoupily Městské elektrické dráhy Královských Vinohrad.

    Viz též

      1. července 1898

    %continue

      - Pražské Elektrické podniky odkoupily od Eduarda Otleta jeho koněspřežnou tramvaj.

    Viz též

      leden 1899

    %continue

      - V Praze byla vydána první tramvajenka.

    Viz též

      31. května 1899

    %continue

      - V Královské oboře v Holešovicích zahájila provoz nejmenší pražská tramvajová vozovna.

    Viz též

      roku 1900

    %continue

      - Doložena první Dopravní kancelář (dispečink pražské MHD) se sídlem na Josefském náměstí (dnes náměstí Republiky).

    Viz též

      19. ledna 1900

    %continue

      - V Praze na Karlově zahájila provoz měnírna, první zařízení svého druhu na dodávku proudu pro tramvaje.

    Viz též

      21. července 1900

    %continue

      - Pražské Elektrické podniky převzaly Elektrické dráhy Smíchov - Košíře.

    Viz též

      19. listopadu 1900

    %continue

      - Z nově postavené vozovny Karlín vyjely první tramvaje.

    Viz též

      22. prosince 1900

    %continue

      - Na Malostranském náměstí byl otevřen nový úsek tramvajové trati.

    Viz též

      1. září 1901

    %continue

      - V Praze na Josefském náměstí a na konečné tramvají v Královské oboře byly nainstalovány první dva automaty na jízdenky.

    Viz též

      28. září 1905

    %continue

      - Elektrické tramvaje nahradily provoz koňky přes Karlův most v Praze.

    Viz též

      9. června 1907

    %continue

      - V Praze na Letné byla poprvé použita provizorní tramvajová smyčka, která sloužila k otáčení tramvají v průběhu V. sokolského sletu.

    Viz též

      5. srpna 1907

    %continue

      - Pražské Elektrické podniky převzaly společnost Elektrická dráha Praha-Libeň-Vysočany.

    Viz též

      24. října 1907

    %continue

      - Pražské Elektrické podniky očíslovaly první tramvajovou linku.

    Viz též

      2. září 1914

    %continue

      - V Praze zahájily provoz sanitní tramvaje, které sloužily k převozu zraněných z nádraží do nemocnic.

    Viz též

      1. prosince 1915

    %continue

      - Rada Elektrických podniků v Praze přijala do svých řad jako průvodčí prvních čtyřicet žen.

    Viz též

      1. července 1920

    %continue

      - V pražské tramvajové síti byl zaveden jednotný tarif s jednoduchým jízdným, které platilo bez ohledu na projetou vzdálenost.

    Viz též

      5. září 1921

    %continue

      - Zemřel elektrotechnik František Pelikán, první ředitel pražských Elektrických podniků.

    Viz též

      20. června 1925

    %continue

      - V Praze před Staroměstskou radnicí se uskutečnilo slavnostní zahájení autobusové dopravy Elektrických podniků hl. m. Prahy.

    Viz též

      20. července 1927

    %continue

      - Do provozu byla uvedena tramvajová trať do Hlubočep.

    Dne

      1. září 1897

    ...

      V Praze byly založeny Elektrické podniky královského hlavního města Praha.

    Viz též

      18. července 1891

    %continue

      - V Praze poprvé vyjela elektrická tramvaj (řidič - Alois Fiala, konduktér - Josef Jedlička).

    Viz též

      roku 1896

    %continue

      - V Praze, v dnešní ul. Švábky, byla otevřena vozovna tramvají Libeň.

    Viz též

      roku 1897

    %continue

      - Na východním konci Korunní ul. na Vinohradech byla otevřena vozovna tramvají Královské Vinohrady.

    Viz též

      18. září 1897

    %continue

      - Společnost Elektrické podniky královského hlavního města Prahy zahájila provoz elektrické tramvaje mezi Prahou a Královskými Vinohrady.

    Viz též

      v prosinci 1897

    %continue

      - Elektrické podniky královského hlavního města Praha odkoupily Městské elektrické dráhy Královských Vinohrad.

    Viz též

      1. července 1898

    %continue

      - Pražské Elektrické podniky odkoupily od Eduarda Otleta jeho koněspřežnou tramvaj.

    Viz též

      leden 1899

    %continue

      - V Praze byla vydána první tramvajenka.

    Viz též

      31. května 1899

    %continue

      - V Královské oboře v Holešovicích zahájila provoz nejmenší pražská tramvajová vozovna.

    Viz též

      roku 1900

    %continue

      - Doložena první Dopravní kancelář (dispečink pražské MHD) se sídlem na Josefském náměstí (dnes náměstí Republiky).

    Viz též

      19. ledna 1900

    %continue

      - V Praze na Karlově zahájila provoz měnírna, první zařízení svého druhu na dodávku proudu pro tramvaje.

    Viz též

      21. července 1900

    %continue

      - Pražské Elektrické podniky převzaly Elektrické dráhy Smíchov - Košíře.

    Viz též

      19. listopadu 1900

    %continue

      - Z nově postavené vozovny Karlín vyjely první tramvaje.

    Viz též

      22. prosince 1900

    %continue

      - Na Malostranském náměstí byl otevřen nový úsek tramvajové trati.

    Viz též

      1. září 1901

    %continue

      - V Praze na Josefském náměstí a na konečné tramvají v Královské oboře byly nainstalovány první dva automaty na jízdenky.

    Viz též

      28. září 1905

    %continue

      - Elektrické tramvaje nahradily provoz koňky přes Karlův most v Praze.

    Viz též

      9. června 1907

    %continue

      - V Praze na Letné byla poprvé použita provizorní tramvajová smyčka, která sloužila k otáčení tramvají v průběhu V. sokolského sletu.

    Viz též

      5. srpna 1907

    %continue

      - Pražské Elektrické podniky převzaly společnost Elektrická dráha Praha-Libeň-Vysočany.

    Viz též

      24. října 1907

    %continue

      - Pražské Elektrické podniky očíslovaly první tramvajovou linku.

    Viz též

      2. září 1914

    %continue

      - V Praze zahájily provoz sanitní tramvaje, které sloužily k převozu zraněných z nádraží do nemocnic.

    Viz též

      1. prosince 1915

    %continue

      - Rada Elektrických podniků v Praze přijala do svých řad jako průvodčí prvních čtyřicet žen.

    Viz též

      1. července 1920

    %continue

      - V pražské tramvajové síti byl zaveden jednotný tarif s jednoduchým jízdným, které platilo bez ohledu na projetou vzdálenost.

    Viz též

      5. září 1921

    %continue

      - Zemřel elektrotechnik František Pelikán, první ředitel pražských Elektrických podniků.

    Viz též

      20. června 1925

    %continue

      - V Praze před Staroměstskou radnicí se uskutečnilo slavnostní zahájení autobusové dopravy Elektrických podniků hl. m. Prahy.

    Viz též

      20. července 1927

    %continue

      - Do provozu byla uvedena tramvajová trať do Hlubočep.

    Viz též

      30. května 1928

    %continue

      - V Praze u Muzea zahájila činnost první prodejna jízdních kuponů.

    Viz též

      3. března 1931

    %continue

      - Nefunkční lanová dráha na Petřín byla převedena do majetku Elektrických podniků hl. města Prahy.

    Viz též

      27. listopadu 1932

    %continue

      - V Praze byl zahájen pravidelný noční provoz, který zajišťovaly tři autobusové linky.
Number of the records: 1  
Record „On : 27. dubna 1950“ updated:

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.