Památky, státnici, rody, klíčová slova
žádost o pomoc
Typ památky hrad Stav nepatrné zbytky Obec Bílkov - čp. 63 Okres Jindřichův Hradec Kraj Jihočeský kraj Stát Česká republika Typ památky hrad Stav stojící památka Obec Český Šternberk - čp. 1 Okres Benešov Kraj Středočeský kraj Stát Česká republika Popis Výroba z jemné plavené hlíny, zprvu šedé, jejíž nejstarší známé nálezy (z hrobů) jsou už z pol. 3. tisíciletí př. n. l., užitkové tvary jsou brzy (za dynastie Šangů) točeny na kruhu, zdobeny geometrickým rytím, modelováním i malováním symbolického významu, hlína je bílá. V době dynastie Chan se objevují olovnaté polevy a sošky zvířat a lidí (z hrobních nálezů). Figurky velbloudů (od dynastie Wej) dokládají také styky se sousedními oblastmi. V době Tchang (618-907) tyto styky sílí. Charakteristické jsou nádoby tří barev (žluté, zelené, modré) a rozšíření figurální výroby (služebníci, jezdci, zvířata). V období Sung se keramika zdokonalila v technice a výzdobě jemných barevných přechodů, v období dynastie Juan (1280-1368) se objevuje modrá kobaltová výzdoba, která se rozvíjí v epoše Ming (do r. 1644) vedle pestrobarevného dekoru (až 5 barev). Později keramiku zastínila výroba porcelánu. Popis Souhrné označení pro umění na území Číny od pravěku (keramika) po současnost. Od počátku historické epochy se rozděluje podle dynastií na tři základní periody: doba raná do konce dynastie Han (kol. 220 n. l.), střední, klasická až po zapuzení Mongolů (r. 1368) a pozdní (dynastie Ming /1368-1644/ a dynastie Čching /1644-1912/). Ve všech druzích lze sledovat úzký styk člověka s přírodou. Okres Praha 6 Kraj Hlavní město Praha Stát Česká republika Okres Strakonice Kraj Jihočeský kraj Stát Česká republika Typ památky zámek Stav stojící památka Obec Lednice Okres Břeclav Kraj Jihomoravský kraj Stát Česká republika Typ památky zámek Stav stojící památka Obec Malešice - Malešické nám. 9/1 Okres Praha 10 Kraj Hlavní město Praha Stát Česká republika Popis Umělecký názor vzniklý v díle italského malíře Giorgia De Chirico, klíčící r. 1910 ve Florencii, rozvinutý za pařížského pobytu v letech 1911-1915. Odmítá futurismus, vrací se k perspektivnímu zobrazení, světelným i plastickým hodnotám i k řeckořímské antické tradici. Oddává se symbolice čísel a geometrických obrazců a tím se přibližuje kubismu. Z objektivního světa přestupuje do světa snu a inuitivně odhaluje nevědomé. Právem je proto považován za předchůdce surrealismu. Metafyzická malba končí kolem r. 1921. Popis Kosmická částice, která dopadla na zemský povrch.